English Homepage 바로가기

바로가기 클릭

자연111

TOP

공지사항

공지사항

2023년도 후기 박사 및 석사 학위논문 도서관 제출 안내 (Submission of Thesis/Dissertation to Library)

작성자
관리자
작성일
2022-12-01 14:54
조회
228


2023년도 후기 박사 및 석사 학위논문((온라인파일, 책자논문))의 도서관 제출을 아래와 같이 전달 드리니 확인하시어 제출 바랍니다.

 

*관련안내: 도서관 홈페이지>게시판>Notice

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. 제출대상 

  - 2023년도 후기 박사, 석사 학위 수여 대상자


2. 제출기간

  - 박사 졸업예정자 : 2023. 05. 26. (금) ~ 2023. 06. 15. (목)

  - 석사 졸업예정자 : 2023. 06. 20. (화) ~ 2023. 07. 10. (월)

  ※ 온라인 등록 후 제본 논문 제출까지 포함한 기간


3. 제출 방법

     가. 온라인 파일 제출

        1) 도서관 홈페이지 로그인(학번 이용) 

        2) My Library 

        3) Online Submisson of Theses에서 등록 

        4) 도서관 담당자가 등록확인 

        5) 제출 확인서 1부 + 공개동의서 또는 비공개 동의서 1부 출력

         ※ 제출확인서와 (비)공개동의서는 전자파일 등록 후 도서관 담당자가 등록확인 후 출력 가능

    나. 책자 논문 제출

    1) 제출확인서 : 1부  

    2) 공개동의서(비공개동의서) : 1부

    3) 제본한 학위 논문 (표지는 하드 or 소프트 모두 가능)

          → 제출장소 : 중앙도서관 4층 학술정보팀 사무실 404호

    3) 논문 제출 부수: 3부 (1부 GIST 보관,  1부 국회도서관,  1부 국립중앙도서관 납본)  

       ※ 제출부수 중 1부는 반드시 인준서 원본(실인 또는 서명)으로 제본하여 제출


4. 참고사항

  가. 논문을 비공개 할 경우 (공개 논문은 해당되지 않음)

      - 전자파일(PDF) 등록 시 비공개 사유, 비공개 기간을 입력합니다.

      - 도서관 담당자 확인 후 출력한 비공개 동의서에 담당 교수 및 본인 사인 후 제본된 논문과 함께 제출합니다.

      - 비공개 논문 기간은 최장 5년까지만 가능 합니다.

      - 5년 후 재연장 희망 시 담당자에게 요청합니다.

      - 재연장 요청이 없으면 5년 후 자동공개 됩니다.

  나. 등록한 전자파일(PDF)과 제출한 제본 논문의 내용은 동일

      - 도서관 담당자의 수정요청 등 최종 확인이 완료된 파일로 논문 제본을 해야 합니다.

      - 심사위원의 사인이 없는 전자파일 또는 제본 논문은 승인 및 접수되지 않습니다.

      - 전자파일과 제본 논문의 제출서, 인준서의 해당 교수의 서명이 누락되지 않아야 합니다.

      ※ Portal System (https://portal.gist.ac.kr) → 매뉴얼/규정집 → 예규 → 학적팀 → 학위논문 작성 및 제출에 관한 지침

     - 학위논문 전자 파일 등록시 파일명 예시 : 20160101_Haejin Lee.pdf (학번_영문으로 작성)

     - 학위논문 제출 관련은 T.715-2089 , eeyore02@gist.ac.kr (담당자: 이해진)로 문의해주시기 바랍니다.

     

※ 유의사항

      - 제출용 논문 '제출 기한'까지 논문을 제출하지 않는 경우: 학위청구논문 심사의 합격여부를 불문하고 동 학기 학위수여를 보류하며, 

        자동적으로 다음 학기 졸업예정자로 간주(단, 학위수여 다음학기 보류는 '대학원생'에게만 해당됨.)

      - 인준서 '한 장' 제작: 국내·외 모든 심사위원의 친필 서명이 '한 장'에 포함되어야 함 (인준서가 여러장으로 분리되거나, 사본은 받지 않습니다.)

      - '외국인 심사위원 서명'은 전자서명 허용: '전자서명'을 파일에 삽입 후, 해당파일 출력 후 출력본 위에 국내위원 실제 서명

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Submission of Thesis/Dissertation

1. Submission Schedule

      - Doctor's : 2023. 05. 26. (FRI) ~ 2023. 06. 15. (THU)

      - Master's : 2023. 06. 20. (THU) ~ 2023. 07. 10. (MON)

         ※ Please notes, the schedule tells from uploading file to hand in copies of thesis.

2. Steps to submit thesis

  A. Online Submission of thesis

       ⓐ Log on to the library homepage (ID: only student number)

       ⓑ Go to 'My Library'

       ⓒ Choose 'Online Submission of Theses' (PDF file) then upload your file.

       ⓓ The library staff who is in charge of thesis will check the content of the electronic file and confirming your registration.

       ⓔ Print out a copy of the 'Submission Confirmation Form and Non-disclosure(or Disclosure) Agreement Form'.

    ※ Printing is not available before the registration is confirmed by the librarian

  B. Book Submission of Theses

       ⓐ Submission Confirmation Form : 1 copy

       ⓑ Non-disclosure (or Disclosure) Agreement Form : 1 copy

       ⓒ Bound dissertation/thesis (with soft or hard cover).

        → Hand in the following contents to the central library office No.404 (fourth floor)

  C. The number of copies needed is listed below

      - Doctor's degree : 3 copies (1 copy is stored,  1 copy is sent to National Assembly Library,  1 copies are sent to National Central Library)

      - Master's degree : 3 copies (1 copy is stored,  1 copy is sent to National Assembly Library,  1 copies are sent to National Central Library)

       ※ One copy out of three copies must have the approval sheet with an original signature or seal.

 

3. Other details

  A. Non-disclose thesis

      - when upload your file If you do not want to disclose your thesis/dissertation, write down the reasons and period of non-disclose, 

        then submit if after gettion your advisor's signature on the form.

      - Closed Period of theses is up to 5 years.

      - After 5 years, if you would like to extend the closed period, please contact us.

      - If you have not requested an extension of the closing period, the thesis/dissertation will be open up to public automatically.

   B. The contents of the registered file and bound thesis/dissertation must be the same.

      - After a request for certification or after checking with the person in charge of the Library, you have to have the paper bound, 

        correspondence file.

      - If thers's no signature on your thesis/dissertation, will not be accepted.

      - In fact all files, even electronic files, require your related professor's signature.

        (No difference between a original paper and a copy)

      - You can check the attached file to learn how to write a thesis for your major and degree.

       ※ Portal System (https://portal.gist.ac.kr) → Manuals/Regulations → Established rule → Section of Student Records Team

           → Guidelines on the Completion and Submission of Dissertations

       - Example of file name when registering on electronic file : Student ID_name.pdf

       - Please contact T.715-2089, eeyore02@gist.ac.kr (Lee, Haejin) for thesis submission  

       ※ Notice

      - Someone who is not submitted by the submission deadline : automatically considered as a prospective graduation for the next semester whether the thesis examination has passed or not. (*It is only for graduate students)

      - An approval sheet : Must be one sheet

        (*Must have all committee members’ signatures on the same sheet whether they are overseas or not.)

      - An Electronic signature is accepted if committee member is overseas.

        (*Make sure after printing out an electronic signature sheet, get domesticmember’s signature on the printed sheet. Only one approval sheet needs)

      - Publication : 2023  (1page in PDF File [publication] : 2023)